Els nabateus de Petra II

Avui fem una ruta diferent. Comencem deixant-nos portar un petit tram a cavall, al mes pur estil Indiana Jones!


Abans d’arribar al Siq deixem el camí principal i, sols, fem camí cap al punt del sacrifici, un indret elevat on es feien adoracions i imagino que sacrificis també clar, enmig de cerimònies religioses.


El camí i el paisatge son quadres preciosos de pedres de colors que ens deixen bocabadats un altre cop.






Gràcies al Maps.me hem aconseguit trobar el camí correcte, doncs en alguns punts no quedava ben clar per on calia continuar. Com nosaltres, una familia de francesos, però ells sense l’aplicació, ens han anat seguint a nosaltres. Al final hem arribat tots a lloc!





No us ho havia escrit crec, però tota la zona està plena de policia, policia turística, militars de diferents colors (alguns de camuflatge negre/blau que no he entès, i alguns de colors ocres que encaixen molt millor), personal mèdic, ambulàncies… de tot! Com aquests, que descansen en aquest roc…


I ben aprop del seu Sr. Roca amb vistes! 



Hem fet un bon pateio, engarristats com les cabres per aquí i per allà



El punt elevat del sacrifici:



Es que aquests rocs son espectaculars!!!






Voliem fer dues rutes avui, però no hem pogut fer la segona, que ens havia de portar fins a veure el tresor de Petra des del capdamunt del roc que hi ha al davant. Per algun motiu que desconeixem està tancat i encadenat l’accés, així que ens hem hagut de conformar en tornar-hi a passar pel davant, i enfilar el Siq de tornada (el Siq es l’accés tancat entre rocs que hi ha abans no s’arriba a l’arxifamosa façana del tresor de Petra)





Hem aprofitat per fer un passi pel Museu, i ja agafem carretera i manta cap a la zona desèrtica protegida del Wadi Rum (Vall de la Lluna).



Arribats al punt de trobada del poble, esperem que en Ra’ad ens reculli amb el seu 4x4 per anar fins al campament, uns km endins.




Aquest es el menjador, sala d’estar, fumador i de tot en general



I nosaltres estem a la cabaneta del mig, amb vistes a “Mart” 😂



Sopar de plats tradicionals: Zarb. Una mena de forn enterrat a la sorra!





Taràaaaaa!! El sopar de Fi d’Any més exòtic!!




Per acabar la vetllada, una sessió de danses tradicionals molt divertides i gairebé impossibles de seguir! Fan molt riure, fan saltirons de costat, ballen mes aviat “tiesos” i molt aprop entre ells fent rotllana. 


També val a dir que sort que no ha durat gaire perquè ho fem fatal!
Adeu 2023! Hem tingut moments de tot aquest any, ara a mirar cap al 2024!
Feliç 2024!

Comentaris

  1. Altre cop, que maco que es Petra!! I m ha agradat aquest cap d any diferent!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Amb aquest si que no hi comptàvem!

Adeu al 2023 des de Wadi Rum